Ben jij een link builder en ben jij op zoek naar tools die handig kunnen zijn voor het verkrijgen van inzichten in backlinks? Dan ben je op deze pagina aan het juiste adres. Met behulp van onderstaande tools zul je namelijk beter inzicht krijgen in de backlinks zodat je op basis hiervan goed een beeld krijgt van de linkprofielen van een website. Hierdoor weet je zeker dat je altijd kwalitatieve links zult vergaren en dat is natuurlijk precies hetgeen wat je wilt. Daarnaast is het zelfs mogelijk om een white label linkbuilding traject met een partij aan te gaan. Middels de tools kun jij dan relevante links uitkiezen uit het netwerk en doorverkopen waardoor het een win-win situatie is.
MOZ voor het checken van de DA en PA van een website
Als je aan linkbuilding gaat doen, zullen de termen DA en PA je niet gek in de oren klinken. DA staat voor domain authority terwijl PA voor page authority staat. Beide waardes geven een indicatie aan van de betrouwbaarheid en de autoriteit van een website. Als jij aan linkbuilding gaat doen, is het van groot belang dat je zo hoog mogelijke waardes zult krijgen. Als je dit namelijk niet doet, zul je merken dat je lage autoritaire website zult krijgen en dat is natuurlijk niet hetgeen wat je wilt bereiken. Des te hoger de waardes zijn des te beter de impact is van de backlink op jouw positionering in Google. Kortom, het is zeker van belang om MOZ te downloaden om de waardes van jouw potentieel backlink te checken.
Majestic voor TF, CF en TTF
Als je nog een duurdere tool wilt aanschaffen die voornamelijk gericht is op het vergaren van additionele informatie naast DA en PA is het aan te raden om Majestic Pro aan te schaffen. Majestic geeft je namelijk inzicht in de trust flow, citation flow en de topical trust flow. Voornamelijk dat laatste is belangrijk. De topical trust flow geeft namelijk weer in welke categorie je website wordt geïndexeerd. Heb jij een website gericht op computers en wordt deze in het onderwerp reizen geïndexeerd? Dan heb je een linkprofiel die niet onderwerp gerelateerd is waardoor dit een slechte impact heeft op de positionering in Google. Om deze reden is het altijd goed om hier aandacht aan te besteden zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Laat een specialist het doen
Zoals je kunt merken moet je met veel punten rekening houden als je aan linkbuilding gaat doen. Om deze reden is het wellicht aan te raden om een specialist ernaar te laten kijken zodat je zeker weet dat je niet voor verrassingen komt te staan. Als je namelijk een slecht linkprofiel krijgt is het lastig om hier vanaf te komen. Door het inschakelen van een specialist weet je zeker dat het op een goede wijze gebeurd en hoef je niet op te draaien voor de maandelijkse kosten van diverse tools.